Wiele razy pisaliśmy o tym jak wpływa na nas zapach, jak stymuluje nasz mózg (przedstawiliśmy rozliczne badania – zapraszamy do lektury naszego bloga). Dzisiaj chcemy skupić się na tym kto i dlaczego powinien po niego sięgnąć.
Skłamalibyśmy mówiąc, że jest branża w której aroma marketing nie miałby zastosowania. Dobrze dobrany zapach wpływa aż na 75% decyzji, które na co dzień podejmujemy. W ten sposób możemy skłonić klientów do zakupu danego produktu, spowodować, że podpiszą umowę czy też poczują się komfortowo w naszym biurze/sklepie. Dodatkowo dzięki perfumom do wnętrz można sprawić, że pracownicy będą bardziej efektywni albo zrelaksowani.
Śmiało możemy powiedzieć, że aroma marketing buduje zapachową świadomość naszej marki. Jeżeli np. prowadzisz sklep z damską odzieżą – sięgnij po zapach delikatny, kobiecy, kwiatowy. Dzięki takiemu zabiegowi Twoje klientki będą do Ciebie powracać, a co więcej za każdym razem, gdy poczują podobną nutę zapachową pomyślą o Twoim sklepie (no i o tym, że może warto do niego zajrzeć) J Co ostatecznie prowadzi do zwiększenia sprzedaży w sklepie.
Piekarnie, restauracje oraz sklepy spożywcze powinny sięgnąć po zapachy kojarzone z wysoką jakością jedzenia, np. zapach świeżo upieczonej bagietki, zapach ciasta jabłkowego, migdałowego czy zapach ziół prowansalskich, a nawet czosnku! Zapach rozbudzi kubki smakowe Waszych klientów – przez co oni zamówią więcej niż planowali.
Perfumy do wnętrz spiszą się również w placówkach przeznaczonych do ochrony zdrowia, np. szpitale/przychodnie czy również domy starców. Stymulacja zapachem sprawi, że poczują się odprężeni, zniweluje się ich poziom stresu, a także łatwiej im będzie zaufać. Zdecydowanie wizytę w takim miejscu będą wspominać znacznie lepiej niż np. w innym szpitalu.
Zapach warto rozpylać również wokół stoiska z produktami danej firmy: możemy wykorzystać to podczas promocji produktu spożywczego w centrum handlowym, jak i również, gdy reklamujemy samochód, nowy telefon czy sukienkę.
Perfumy do wnętrz również doskonale neutralizują nieprzyjemne zapachy, które nie są dobrą etykietą dla Twojej marki – poradzą sobie nawet z zapachem nikotyny czy potu. To rozwiązanie idealne dla klubów fitness, restauracji, hoteli czy klubów.
Aroma marketing ma również zastosowanie w branżach gdzie liczy się czystość i higiena.
Posiadamy w swojej ofercie zapachy, które świetnie podkreślą czystość i sterylność danego miejsca.
Daj sobie szansę na zmiany w swoim biznesie. Napisz do nas – nasi specjaliści pomogą Ci znaleźć idealny zapach dla Twojej firmy.